Teknoloji

BMW’lerin Arkasındaki Harflerin Anlamı

Alman otomobil devi BMW Günümüzde birçok tüketicinin gözdesidir. BMW’nin ürettiği otomobillerin benzersiz tasarımları, benzersiz sesleri ve performansları bu araçları her zaman özel kıldı. Hal böyle olunca da pek çok insan, en azından hayatlarının bir bölümünde bir BMW sahibi olmak istiyor. prestij yaşamak istiyor.

Ancak bir BMW sahibi olmak kolay bir şey değil. Araçların çok değerli olduğu gerçeğine şimdiden alıştık. Ancak tek sorun bu değil. BMW Türkiye web sitesine giriş yaptığınızda, 66 model çıkıyor Evet şaka yapmıyoruz; Bugün BMW’nin web sitesine bakarsanız, 66 modelin tam ortasında. seçebilirsiniz.

Peki BMW bu arabalara nasıl isim verdi? Bagajın arkasında gördüğümüz harf ve rakamlar ne anlama geliyor?

BMW, tarihteki en temel otomobil üreticilerinden biridir. Şirket, hizmeti sırasında birçok devrim gördü. Durum böyle olunca şirket adlandırma stratejisi dönem değişti. Hatta BMW bu iş için özel olarak çalışan bir grup kurmuş. BMW’nin modellerine günümüzde verilen isimler ” Stratejik Adlandırma ve Araç Tanımlama“adlı özel bir birim tarafından belirlenir.

Geçmişten başlayalım: BMW’nin ürettiği ilk otomobillerin isimleri aslında onların kimlikleriydi!

*BMW 15/1929 PS.

BMW tarafından üretilen ilk otomobil, ” 15/1929 PS Bu isimdeki PS, otomotiv tutkunlarının tahmin edebileceği gibi beygir gücü anlamına gelen “Pferdestärke” kelimesinin kısaltmasıydı. 15 sayısı aracın beygir gücü sayısı, 1929 sayısı ise aracın beygir gücü sayısıdır. üretim tarihi anlatıyordu. Yani BMW’nin ilk arabası 1929 yılında üretilmiş ve sadece 15 beygir güce sahipti.

Ancak 1930’larda bu durum değişti. BMW o zamanlar motor kullanıyordu. gelişme sırasına göre isimlendirilmeye başlandı. Bu içerikte; İkinci Dünya Savaşı’na kadar olan dönemde üretilen tüm otomobiller 300 adetle anılmaya başlandı. Şirket, erken aşama uçak motorları için 100, motosiklet motorları için 200’ü tercih etti. BMW bu formatı 1945 yılına kadar sürdürürken, II. Dünya SavaşıArdından yeni bir karar aldı.

*BMW 3200CS.

1950’ler ve 1960’lar BMW için çok özel bir dönemdi. Çünkü o dönemde üretilen her araba özel bir isim verilmişti. Örneğin; anlamı “yeni sınıf” Yeni Sınıf” ve 2002, 507 ve 3200 CS gibi rastgele isimlendirilen modeller BMW’nin en popüler modellerinden biri olmayı başardı.

Takvimlerin 1972’yi gösterdiği gibi, BMW’nin isimlendirme stratejisi değişti!

*1972 model BMW 520i.

1972, BMW için önemli bir dönüm noktasıydı. Çünkü şirket 1972’de Bugünün adlandırma stratejisini ilk kez arabasına uyguladı. “520i” adlı araba, bu stratejinin bugüne kadar gelmesini sağladı. BMW tarihçisi Dr. Annika Biss, şirketin o dönemlerdeki amaçlarından birinin ” Almanya dışında anlaşılır olmak“Bu amaca bugün bile başarılı bir biçimde ulaşılmıştır” derken kolayca görebiliriz.

Gelelim 2023 yılına: BMW’nin günümüzdeki arabalarına nasıl isim veriliyor?

BMW’nin 1972’den beri adlandırma stratejisinde birincilik numarası aslında otomobilin hangi segmentte olduğunu temsil ediyor. Bu kapsamda; 1’den başlayıp 7’ye çıktığınızda araç boyutlarının giderek arttığını söylemek gerekiyor. Yani model adında gördüğümüz ilk rakam aracın ne kadar büyük olduğunu anlatıyor. Şirket SUV modellerinde X, konsept spor otomobilde Z, elektrikli arabalarında Öte yandan, yeniliği temsil eden i sembolünü kullanır. Bu ortada; SUV’larda X’in yanındaki sayı ne kadar büyükse, aracın boyutları da o kadar büyük olur.

Gelelim ikinci ve üçüncü hanelere; geçmişte ilk sayıdan sonraki iki basamaklı sayı motor silindir hacmi temsil etti. Aracın model numarası 745 diyelim. Araç 7. segmentte yer alıyor ve 4.5 litrelik motora sahipti. Ama şimdi bu değişti. BMW’nin açıklamasına göre iki haneli sayı, aracın “sanal hacmini” temsil ediyor. Yani motor gücü kilovat cinsinden değer . Bu içerikte; 45 rakamını görürseniz aracın motor gücü 300 ile 350 kilovatın ortasında.

Peki ya harfler ve kelimeler?

BMW modellerinde numaralara özen gösterdik. Ancak model isimleri sadece bu rakamlardan ibaret değil. bazı harfler da bizi karşılıyor. Bu harfleri şöyle açıklayabiliriz:

BEN Benzinli motor (Model adının başında elektrikli ise)
D dizel motor
ile plug-in hibrit
xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi
sürücü Önden çekişli veya arkadan çekişli (yalnızca X ve Z serisi)

Aynı mantık M modellerinde de kullanılıyor!

1970’lerden beri BMW. Performans odaklı Model ürettiği M markasında ise standart modellere benzer bir mantık kullanılmaktadır. Örneğin M440i, standart 440i’nin yüksek performanslı bir versiyonu olarak düşünülebilir. Ancak burada bazı İstisnalar var . Örneğin, X5’in yüksek performanslı versiyonu “X5 M50i” olarak adlandırılıyor. Bazı modellerde M2, X3 M veya M3 gibi istisnalarla karşılaşıyoruz.

Son olarak: BMW modellerinde bazı ek mücevherler de bulunur!

BMW’nin geçmişte piyasaya sürdüğü bazı modeller ve bugün hala üretilen bazı modeller. ek tılsımlar Ayrıca birde şu var. Son olarak bu takıların detaylarına bir göz atalım:

Yarışma M modellerinin sportif tasarımını temsil eder.
CS(Yarışma Sporu) M modellerinin ultra sportif tasarımını temsil eder. Geçmişte “Coupe Sport” olarak anılıyordu.
CSL Araç ölçeği özel optimizasyonla küçültüldüğünde kullanılır.
GT “Gran Turismo” modelleri için kullanılır.
L “Uzun”. Yani “uzun” modeller. Takılı araçlarda ekstra dingil mesafesi bulunmaktadır.
ci(eskimiş) Sedan arabaların coupe veya convertible versiyonları için kullanıldı.
kompakt BMW 3 serisinin 3 kapılı versiyonlarında kullanılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu